Bitkisel Bazlı ve Bitter Çikolatalar Yükselişe Geçiyor
Puratos, Dünya Çikolata Günü’nde, global ve yerel tüketim alışkanları, beklentiler ve değişen trendleri analiz eden Taste Tomorrow (Yarının Tatları) araştırması kapsamında bu yılın çikolata trendlerini açıkladı.
Araştırma, ruh sağlığını olumlu etkileyen çikolata gibi gıdaların daha fazla önem kazandığını ve tüketicilerin artık çiftçilerin adil bir gelir elde ettiğinden emin oldukları çikolata ve kakao ürünlerini tercih ettiğini de ortaya koydu. Çalışma bitkisel bazlı çikolata pazarının hızla büyüdüğüne dikkat çekerken, yüksek lif içeriği nedeniyle bitter çikolataların daha fazla ilgi gördüğünü de gösterdi. Ekmekçilik, pastacılık ve çikolata alanındaki bir asrı aşan tecrübesiyle artizan, yiyecek ve perakende sektörüne yenilikçi ürünler sunan Puratos, Dünya Çikolata Günü vesilesiyle Taste Tomorrow (Yarının Tatları) araştırması sonucu ortaya çıkan çikolata trendlerini açıkladı.
50 ülkedeki tüketicilerle düzenli olarak yapılan anketler ve çevrim içi medyayı sürekli takip eden yapay zekâ teknolojisinin bir sonucu olan araştırma, bu yıl çikolata dünyasını şekillendiren trendleri şöyle özetliyor: Çikolata ruhun gıdası Günümüzde pek çok kişi çikolatanın sağlıklı beslenmenin önemli bir parçası olduğunu düşünüyor. Özellikle olumlu bir ruh hali, sağlığın bir parçası olarak kabul edildiği için çikolata gibi bizi mutlu eden yiyecekler daha fazla önem kazanıyor. Çikolata gibi moralinizi yükselterek genel refahımıza katkıda bulunan besinler büyük ilgi görüyor. Dünya çapındaki tüketicilerin yüzde 65'i zihinsel sağlığa faydalı olan gıdalara yöneliyor. Taste Tomorrow (Yarının Tatları), bu gıdalara en fazla ilginin Orta Doğu ve Afrika'da (yüzde 82) ve Güney Amerika'da (yüzde 81) olduğunu ortaya koyuyor. Sürdürülebilir tarım ve adil fiyatlar Sürdürülebilir tarım eskiden çoğunlukla toprak verimliliğine, biyolojik çeşitliliğe ve zararlı olmayan haşere kontrolüne yönelikti. Oysa artık tüketicilerin odak noktası tedarik zincirleri, kaynak kullanımı ve etik değerlere doğru kaydı. Özellikle kakao çiftçiliğinin sosyal etkisine büyük ilgi duyuluyor. Araştırmanın sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 65'i artık, çiftçilerin adil bir fiyat ve geçinebilecekleri gelir elde ettiğinden emin oldukları çikolata ve kakao ürünlerini tercih ediyor. Puratos da bu doğrultuda tüketiciyi yalnızca üstün kakao çekirdekleriyle buluşturmakla kalmıyor, çikolatanın geleceğini korumak için de önemli adımlar atıyor.
Kakao İzinde (Cacao-Trace) programı ile kakao üreticilerinin yaşamlarını iyileştirmek ve çikolata üretimini sürdürülebilir kılmak için yarattığı fonlar ve verdiği eğitimlerle çiftçilere destek çalışmaları yürütüyor. Bitki bazlı çikolatalar revaçta Bitkisel bazlı hareket, çikolata dünyasını da ele geçiriyor. Artık pek çok tüketici hem kendisi için iyi hem de gezegen için sürdürülebilir olan seçimler yapıyor. Hayvan ve gezegen dostu çikolata ürünleriyle ilgilenenler artık sadece küçük ve yenilikçi üreticiler değil. Global şirketler de tüketicilerin bitkisel bazlı gıda talebini karşılamaya başladı. Dünya genelindeki tüketicilerin %56'sı en az ayda bir kez bitkisel bazlı gıda satın alıyor. Bu oran 2018'de %36 idi. Özellikle çikolata kategorisinde, bitkisel bazlı ürünler hızla büyüyor ve önümüzdeki yıllarda bitkisel bazlı çikolata pazarının ortalama büyüme hızının, dünya çapındaki genel çikolata pazarının 3 katı olmasını bekleniyor. Gerçek bir bağırsak dostu Bitter çikolata, ideal bir bağırsak dostu atıştırmalık… Yüzde 70 ve üzeri oranda kakao içeren bitter çikolatanın yüksek lif içeriği, onu bağırsak bakterilerini beslemek için harika bir prebiyotik kaynağı yapıyor. 100 gram bitter çikolata, 3 gram sütlü çikolata ile karşılaştırıldığında 8-11 gram arasında lif içeriyor. Tüketicilerin yüzde 85'i lifin sindirim üzerinde olumlu etkileri olduğunu söylüyor. Ayrıca tüketicilerin yüzde 70'i biyotiklerin sindirimi iyileştirmek için güvenilir bileşenler olduğuna katılıyor.
Benzer Haberler
Balparmak AR-GE Merkezi’ne 10 milyon dolarlık yatırım
Gıda Güvenliği İçin Yeni Adım: 802 Taklit Ürün Açıklandı
Destek alan kadın üreticinin hedefi dünyaya açılmak
Bayraktar: Kasım Ayında Fiyat Farkının Şampiyonu Limon Oldu
Zirvenin Odak Noktası “Gıda Arz Güvenliği” Oldu
Ayvalık sepet/kelle peynirine coğrafi işaret geldi
Denizli'de Gıda Güvenliği İçin Kararlı Adımlar
Edirne Milletvekili Ediz Ün'den Süt Üreticilerine Destek Çağrısı