Telefon
WhatsApp
Gıdada, Dünya Yerel Kaynaklı Ürünlere Yöneliyor

Dünyada ve Türkiye’de, gıda fiyatlarındaki artış organik-fonksiyonel gıdalara yönelim, tüketici tercihlerini değiştiriyor. Ekonomik durumu ne olursa olsun tüketici fiyat-kalite dengesini ön plana çıkarıyor ve tercihlerini bu kriterlere göre belirliyor. Tüketicinin ambalaja ve etikete eskisinden daha fazla dikkat ettiği araştırmalara da yansıyor. Özellikle gıda tercihlerinde yüzde 90,6 oranında markaya önem veriyor. “Türkiye’de gıda pazarı, ekonomik daralmaya rağmen özellikle organik ve fonksiyonel ürünlerde büyüme gösteriyor. Küresel eğilimlerin gıdada kaliteyi sağlıkla ve ambalajla bağdaştırdığını söyleyebiliriz. Dünyada yerel kaynaklı ürünlere eğilim var. Türkiye’de yerel kaynaklı ürünler 3-5 yıl içinde daha fazla önem kazanacak” diyen Gıda Mühendisi, Karma Grup Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahçekapılı, şu ifadeleri kullandı: Tüketici sağlıklı beslenmeyi önceliyor ve fiyat araştırması yapıyor “Gıdadaki fiyat artışları tüketicinin fiyat-kalite dengesine dikkat etmesine yol açtı. Tüketici artık gıdada ambalaja bakarken etiket okumanın da önemini keşfetti. Tüketicilerin yüzde 51'i ürün satın alırken fiyat araştırması yapıyor, yüzde 45’lik kesim ise fayda maliyet ilişkisine bakıyor. Besin değerini göz önünde bulunduran ve etiket bilgilerini okuyanları oranı da yüzde 44. Küresel anlamda ise yüzde 54 sadece güvendikleri markalardan alışveriş yapıyor. Tüketicilerin yüzde 57'si kapsamlı bir şekilde araştırma yaparken, yüzde 51 özel olarak tasarlanmış ürün istiyor. Ambalajda marka kendi adına konuşabiliyor Gıdada her geçen gün artan fiyatlar tüketicide üründen beklentiyi yükseltmeye başladı… Kullanıcı deneyimi de kalite odaklı oldu. Kullanıcının kalite farkındalığı artıyor. Gıda markalarının sürdürülebilir olması ve marka itibarını tüketici nezdinde koruması için, kullanıcıda, kalite algısı ve deneyimle arasında fark oluşmaması gerekiyor. Fark oluşursa tüketici güven kaybı yaşıyor ve tercih seçeneklerini değiştiriyor. Tüketici gıda alışverişinde bir ürünü satın almaya karar verirken ürünün içerik ve bilgilerinin eksiksiz ve doğru olmasını yüzde 88 oranında önemsiyor. Süt ve süt ürünleri, beyaz –kırmızı et şarküteri ürünlerinde tüketici en çok ürün bilgisine dikkat ediyor. Tüketicinin yüzde 89’u gıda alışverişinde bir ürünü satın almaya karar verirken ürün içerik ve bilgilerinin eksiksiz ve doğru olmasını önemsiyor.” Tüketicinin fiyat-kalite dengesini anlama çabasının onu ambalaj ve etikete daha çok dikkat etmeye ittiğini belirten Bahçekapılı konuya ilişkin şunları ifade etti:"Kalite iletişimi için ambalaj ve etiket de en az diğer mecralar kadar önemli çünkü ambalajla marka kendi adına konuşabiliyor. Ambalaj, etiket küresel olarak da önemli bir bilgi kaynağı. Bilgi kaynaklarının daha da tek elden kaynaklara kaydığını görüyoruz. Tavsiye ve kullanıcı yorumları artıyor." Markalar gerçeği söylemiyor mu? "Tüketicilerin yüzde 72'si gıdada izlenebilirlik kavramını daha önce hiç duymamış olduğunu söylüyor yani tüketici izlenebilirliği yeni keşfediyor" diyen Bahçekapılı vatandaşın markalara güvenmediğini de şu rakamlarla açıklıyor: "Tüketicinin sadece yüzde 27’si ürünün üzerindeki bilgilere güvendiğini söylerken, yüzde 83'ü ürünlerle ilgili daha ayrıntılı bilgi istiyor. Bu rakamlarla vatandaş bize 'markalar gerçeği söylemiyor' diye uyarıda bulunuyor. Tüketiciler için en önemli güven unsuru ise bilgilerin tarafsız olarak güvenilir ve birebir gözlemlenebilir mecralar aracılığıyla aktarılması. Kalite algısında belge/sertifika/kanıt sunmak güven sağlamadan tüketici için yeterli olmuyor. " Markanın tüketicinin güvenini sağlamak için şeffaf olması gerektiğini söyleyen Sinem Bahçekapılı, "ülkemizde ambalajın üstündeki kalite ibarelerini okuyanların payı artsa da yani, kullanıcı belge, sertifika, içerik takibi yapıyorsa da bunların ne olduğu ile ilgili bilgisi ideal seviyede değil. Rakamsal olarak açıklamak gerekirse; kullanıcıların %77’si belgenin olmasını çok önemsiyor ama sadece %44’ü bu sertifikalar hakkında bilgi sahibi olduğunu düşünüyor." dedi. "Rafta Kalite"ye Tüketici Eğilimleri ve Sürdürülebilirlik açısından bakılacak Bahçekapılı kalite algı iletişiminin gıda sektörü açısından her geçen gün yeniden keşfedildiğini ifade ederken bu konuda düzenlenen seminer, workshopların gibi buluşmaların sektörün gelişmesi açısından çok değerli olduğunu söyledi. "Bu anlamda 23-24 Kasım 2023 tarihlerinde İstinye Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşecek "Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri"nde "Rafta Kalite"ye Tüketici Eğilimleri ve Sürdürülebilirlik bakış açısıyla yaklaşacağız" diyen Bahçekapılı seminerde Tüketici davranışları, tüketici iletişimi, tüketici trendleri; tedarik zincirinde atık geri kazanım stratejileri ve maliyet hesapları; fonksiyonel gıdalarda yeni eğilimler; ambalajın gücü, raf ömrü analizleri, tasarım gibi bir çok konuyu ele alacaklarını dile getirdi. Algı ve deneyim arasında fark olmamalı Vatandaşın bu tercihlerinin ürün kalite algısını belirlediğini söyleyen Gıda Mühendisi, Karma Grup Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahçekapılı, "gıda sektörünün ortalama kalite beklentisinden bahsetmek kalite algısı yaratmak için yeterli değil. Kalite algısını yönetirken sürecin her aşamasına yatırım yapmalıyız. Kullanıcı deneyiminden önce verilen algı ile sonrasında kullanıcının deneyimlediği arasında kalite anlamında fazla fark olmamalı" dedi. Güven ve tutarlılığın da kalite ile ulaşılabilecek duygusal kavramlar olduğuna dikkat çeken Bahçekapılı kalite algısını oluşturmak için markanın hangi kalite türü ya da türlerine vurgu yapacağına karar vermesinin önemli olduğunu dile getirdi. 

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

Puan Durumu

Takım OM G M P
1 GS  Galatasaray 11 10 0 31
2 FB  Fenerbahçe 11 8 1 26
3 SAMS  Samsunspor 12 8 3 25
4 EYP  Eyüpspor 12 6 2 22
5 BJK  Beşiktaş 11 6 2 21
6 GÖZ  Göztepe 11 5 3 18
7 SVS  Sivasspor 12 5 5 17
8 İBFK  Başakşehir 11 4 3 16
9 KSM  Kasımpaşa 12 3 4 14
10 KON  Konyaspor 12 4 6 14
11 ANT  Antalyaspor 12 4 6 14
12 ÇRZ  Ç.Rizespor 11 4 6 13
13 TS  Trabzonspor 11 2 3 12
14 GFK  Gaziantep FK 11 3 5 12
15 KYS  Kayserispor 11 2 3 12
16 BOD  Bodrum 12 3 7 11
17 ALNY  Alanyaspor 11 2 5 10
18 HTY  Hatayspor 11 1 7 6
19 ADS  Adana Demir. 11 0 9 2
20

Yazarlarımız

Merkez Nöbetçi Eczaneler

Adıyaman/Merkez
Eylül Eczanesi
0416 216 16 09
Yunus Emre Mah. 29148. Sokak 400 Yataklı Araştırma Hastanesi Karşısı No:10/A


Adıyaman/Merkez
Öztürk Eczanesi
0416 202 28 89
Sıratut Mah. Atatürk Bulvarı Shell yanı Eski Otogar İçerisi Şahinbey Çarşısı No:236/5


Adıyaman/Merkez
Engin Eczanesi
0416 202 10 77
Üniversite kavşağından sağa dönülecek Açı Kolaji arkası Shisha cafe bitişiği yeni açılan 16 nolu sağlık ocağı yanı 30148 sokak No:11/ 1C


Sinop/Merkez
Deniz Eczanesi
03682618930
YENI MAH. ATATÜRK CADDESI. NO:13/B


Karaman/Merkez
Bilim Eczanesi
0338 217 22 22
YENİ DEVLET HASTANESİ KARŞISI GEVHER HATUN MAH. ŞEHİT ÖMER HALİS DEMİR CAD. NO:52/A KARAMAN


Karaman/Merkez
Sevgi Eczanesi
0338 214 92 21
Kuğulu Park Karşısı Tahsin Ünal Mah. Gazi Paşa Cad. No:99 KARAMAN


E-Bülten Aboneliği